Saturday, June 6, 2015

Happy planters...

Follow my blog with Bloglovin

Ik ben erg blij dat eindelijk mijn hangende planten potjes klaar zijn. Het heeft zo lang geduurt, pottenbakken is een hobby om je geduld te trainen. Ik ben een aantal weken geleden begonnen met het maken van deze hangpotjes tijdens mij cursus pottenbakken met draaischijf. Het is geweldig om vanuit een klompje klei een product te creëren. Vaasjes, mokken kommetjes en deze potjes heb ik gemaakt.

Het duurt zo lang omdat je iedere week (en er is maar 1x per week les) weer een stap verder gaat. Het maken van de vorm. Een week later als de klei leerhard is kan je het afdraaien en de oneffenheden wegwerken. Ik heb het toen door de lucht laten drogen en kon daarna voorzicht met fijnschuurpapier de kleine oneffenheden wegschuren. Daarna bak je het. Als het gebakken is kan je het glazuren en gaat het nog een keer in de oven om af te bakken.

Ik ben erg blij met het resultaat, ze hangen prachtig voor het raam met plantjes er in. De kleuren zijn Scandinavisch fris en ze hebben een retro-achtig glazuurtje. lekkere combi al zeg ik het zelf ;-)

Hier word ik blij van!

English summary:
Iam very happy to say that my planters are finally ready. A few week ago I started working on two planters for my plants on my ceramics course. I learned how to use a potterswheel and create beautiful vases, mugs and pots from a lump of clay.

It took a while to finnish them, the course is only once a week and every week you do one part of the process to create the finished project. I started with the shape. A week later when the clay is dry but still flexible you finish the bottom and make the holes on top. After air drying you can carefully sand the pot and put it in the oven to bake. After baking you can add the glaze and then bake again for the product to be finished.

The result is so good and my planters are hanging happy in the window with the plants in them. They look awesome!

That's what makes me happy!

No comments:

Post a Comment