Saturday, October 3, 2015

Piet Hein Eek voor Ikea

Follow my blog with Bloglovin
Picture by Ikea
Er is weer een prachtige naam aan het lijstje designers toegevoegd dat voor Ikea een collectie mag ontwerpen, namelijk Piet Hein Eek. Blij verrast las ik dit bericht van de week en moest dit natuurlijk even delen.

Ik wil al jaren werk van Piet Hein Eek in huis hebben maar verder dan een stalen kandelaar is het nog niet gekomen. De ontwerper die bekend is geworden door zijn sloophout meubels maakt nu eenmaal duurzaam design en daar hangt een prijskaartje aan. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Er is een tipje van de sluier opgelicht namelijk dat het om een duurzame design collectie Jassa gaat gemaakt van rotan, die medio 2017 in de winkels zal liggen. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben. Na deze collectie zal de samenwerking verder gaan en zal er nog gezamenlijke collectie komen.

Ik ben heel erg benieuwd en heb er zin in!
Picture by Ikea
English summary:
Iam happy to announce that Dutch designer Piet Hein Eek wil design a collection for Ikea. Piet Hein  Eek is known by his scrapwood furniture. His designs are quite expensive so I was only able to have a candelabra designed by him. Hopefully the designs turn out to be my taste I can effort one of the new designs in his sustainable Jassa collection.

The collection will be available from about 2017 and Piet will make use of rattan. After this collection the cooperation with Ikea will continue in an other collection.

I can't wait to see the final designs!
Picture by Ikea

No comments:

Post a Comment